čtvrtek
16. října 2014
17:30 hod.

BUBENICKÉ DÍLNY

Nový cyklus oblíbených bubenických dílen začíná! Vede Tomáš Kerle! Ještě se můžete přihlásit na: info@klubnarampe.cz

9 lekcí v termínech:1.10, 16.10, 30.10., 6.11, 20.11, 11.12., 18.12., 8.1., 22.1., od 17.30 začátečníci, od 19.30 pokročilí.
Kromě prvního termínu jsou to všechno čtvrtky.  Cena: 1200 Kč

Ještě se můžete přihlásit na : info@klubnarampe.cz

Lektor : Tomáš Kerle   

http://afro.cz/tomas-kerlehttp://www.cestarytmu.cz
Hráč na klasickou bicí soupravu, basové bubny, djembe a rozmanité perkuse. Specializuje se na tradiční i moderní západoafrické rytmy. Zabývá se výukou hry na djembe a basové bubny v rámci kurzů a workshopů Afrobeatz.
Kouzlu hry na bicí nástroje propadl ve svých patnácti letech, kdy zkoušel napodobit své tehdejší bubenické idoly z punkové a hardcorové scény. Studium etnomuzikologie na FHS UK mu přiblížilo nesmírně bohatý svět lokálních hudebních forem z celého světa. V průběhu studia se stále více začal zajímat o hudbu subsaharské Afriky a společně s tím také o tradiční západoafrickou hru na djembe. Tyto nové hudební horizonty jej postupně zavedly na fascinující cestu objevování rytmu ve všech jeho rozmanitých podobách.

Každý rytmus v sobě obsahuje spirituální rozměr. Bubeník se tak stává nositelem mocné energie, která jej přesahuje.

Absolvované workshopy africké hudby
V roce 2008 se zúčastnil dvouměsíční hudební stáže v Guineji-Conakry se zaměřením na djembe a basové bubny.
V roce 2011 strávil dva měsíce v Mali, kde se učil hře na basové bubny a balafon.
V Česku se pravidelně účastní rozmanitých bubenických workshopů (Pěčín, Letní jazzová škola atd.).

Učitelé a vlivy
Prvním učitelem, který jej uvedl do hry na djembe a basové bubny, byl Ephraim Goldin. Mezi jeho další učitele africké polyrytmie patří Janos Crecelius, Koungbanan Kondé, Lancei Kanté, Mansa Camio, Famoudou Konaté, Drissa Koné, Sega Cissé, Sedou Balou. Z moderních afrických stylů jej nejvíce oslovuje malijské blues, Afrobeat a západoafrické pojetí funku v sedmdesátých letech minulého století. Co se týče bicí soupravy, nechává se inspirovat především těmito mistry: Tony Allen, Stanton Moore, Jeff Ballard, Luke Flowers, Danny Carey.

Kapely, projekty, výuka
Spoluzaložil kapely Pararingapatam, Marimba MamaAncient Groove, skládá hudbu k vystoupení taneční skupiny Firedance Company. V uplynulých letech spolupracoval s fireshow skupinami Pa-li-tchiFirelovers. V poslední době se podílel například na hudebně-tanečně-divadelním projektu Jsi to, co vidíš - vidíš, to, co jsi pod vedením známé německé choreografky a tanečnice Nataschy Noack, který měl premiéru na festivalu Rytmy Afriky 2012. Hudebně doprovází pravidelné lekce afrického tance (Akasha Markelová aj.) a také africké hudebníky a tanečníky v rámci jejich workshopů (Daudet Grazai, Mohamed Bangoura, Omou Mariko, Drissa Koné). Od roku 2012 působí v mezinárodním projektu Allstar Refjúdží Band jako perkusista.

Kromě hraní se intenzivně věnuje hudební a rytmické pedagogice - společně se svou ženou Terezou celoročně vyučuje africké rytmy v rámci kurzů a workshopů Afrobeatz. Metodika těchto seminářů je inspirována jak postupy evropských muzikoterapeutů, tak i intuitivní výukou západoafrických učitelů.

 
 


6-tomas-kerle-0.jpg6-tomas.jpg8-tomas-2.jpg